Légy pozitív hatással az emberekre

boldogságImádom, amikor a körülöttem lévő emberek boldogok. Az emberek boldogsága egy kicsit az én boldogságom is. Talán ezért is szeretem annyira a munkámat.  Na de ki ne szeretne másokat boldoggá tenni, mosolyt csalni a másik ember arcára, megörvendeztetni valakit? Ez egy természetes emberi igény.

Szeretnék neked most pár tippet adni, amivel könnyedén meleget tudsz ébreszteni mások szívében.

Olvasás közben figyeld meg magad, hogyan reagálsz az olvasottakra. Ha az elméd azt mondja „Csuda jó ötlet”, de a tested azt jelzi „túl sok munka”, mindig a tested nyer. Hiába gondolja az elméd, hogy jó lenne ezt tenni, mert ha ez stresszesé teszi a napodat, akkor a végeredmény nulla. Csak akkor tudsz maradéktalanul pozitív hatással lenni másokra ha „testestül-lelkestül”  benne vagy. Kizárólag akkor csináld meg ezeket a gyakorlatokat, ha kizárólag jó érzéssel töltenek el.

1. Érezd jól magad mások társaságában.

Az 1660-as években egy dán óramester észrevette, hogy a falon lévő ingaórái egy idő után teljes szinkronban kezdtek ketyegni. Hiába állította át őket, az órák újra szinkronba hozták magukat. Valamilyen rejtélyes okból hatással voltak egymásra. Így vagyunk ezzel mi emberek is. Hatással vagyunk egymásra anélkül is hogy két szót szólnánk egymáshoz. Sok kísérletet végeztek ezzel kapcsolatosan  és magyarázatokat kerestek a jelenségre. Az egyik ilyen magyarázat a tükör neuronok jelenléte az agyunkban, melyek segítségével  ráérzünk mások érzelmi állapotára és visszatükrözzük azt.  Mindnyájunknak volt olyan tapasztalata hogy egy dühös ember egy egész iroda alaphangulatát meghatározta és nem feltétlenül pozitív módon. Azonban az is igaz hogy egy vidám, vicces ember képes feldobni a körülötte lévők hangulatát. Most nem feltétlenül a szavakról beszélek, hanem ezeknek az embereknek a kisugárzásáról, a metakommunikációjukról.

Próbáld ki te is hogy mélységesen boldog vagy mások jelenlétében és ne engedd el ezt a jó rezgést semmilyen körülmények között és hidd el emlékezetes napod lesz, mert egyértelműen megtapasztalhatod másokra gyakorolt  pozitív hatásodat.

Most gondold csak egy picit tovább ezt a történetet. Milyen lenne a világunk, ha egyre több ember lendítené mozgásba ezt a kereket, tudatosan, különböző stresszes, feszült helyzetekben amikor tömegeknek lenne szüksége erre a jótékony jelenségre.

2. Képzeld azt hogy az emberek szeretnek téged

Rengeteg időt töltöttem el az életemből úgy hogy álladóan védekező magatartásban voltam, páncélt húztam magam köré nehogy támadás, elutasítás vagy kritika érjen vagy legalábbis megérintsen. Persze akkoriban nem tudtam hogy ezt a keserű védekezést mások ellenségeskedésnek, rátartiságnak érzékelhették, és mivel a körülöttem lévők ugyanúgy féltek és bizonytalanok voltak, az ő védekező magatartásuk ugyanúgy az egekbe ugrott amikor találkoztak velem amitől persze én még inkább jogosnak éreztem az enyémet. Visszagondolva, vicces volt egy kicsit.  Ez az emberek közti érzelmi védekező verseny elriasztja egymástól az embereket legyen az a munkahelyen, metrón, fogorvosnál, táncparketten, de akár az otthonodban is.

Mi történne abban az esetben ha azt képzelnéd hogy a körülötted levő emberek szeretnek, elfogadnak téged. Ez a magatartás megtörné az ördögi kört, átalakítaná egy angyali körré. Képzeld csak el hogyan lépnél be egy emberekkel teli helyre, mondjuk egy közértbe, ha biztosan tudnád hogy ott mindenki szeret, megbecsül, imád téged. Hogyan lépkednél? Hogyan néznél az emberekre? Mit mondanál? Most képzeld el amint egy család taggal vagy és mélységesen tudod, meg vagy győződve a feltétel nélküli szeretetéről. Hogyan viselkednél? Biztosan letennél egy-két páncélt magadról. És ezzel ő is letenné a sajátját. És akkor még jobban lazítani tudnátok és így tovább. Próbáld ki most, anélkül hogy felállnál. Képzeld el hogy valaki nagyon szeret téged. Indítsd a napodat egy szeretet spirállal.

3. Ne aggódj mindenkiért

Az aggódás és a szeretet nincsenek azonos hullámhosszon.  Az aggódásoddal nagyon negatív üzenetet közvetítesz. Azt jelzed tudatos és tudatalatti szinten hogy nem bízol a másik ember képességében, hogy meg tudja oldani a problémáját. Általában a szülők képesek vég nélkül aggódni. Én is beleestem ebbe a csapdába, de sajnos rá kellett jönnöm először is arra hogy fölöslegesen aggódtam, másodsorban abban a pillanatban amikor ránéztem a gyerekemre és azt mondtam neki, hogy „fiam, ezt te meg tudod oldani, tudom hogy minden rendben lesz”, látszott a gyerek szemében hogy valami megváltozik. A következő napon pedig megoldotta azt ami bántotta.

Próbáld csak ki milyen érzés, amikor az aggódást felcseréled azzal a tudattal, hogy a másik emberben megvan a kellő erő, hogy szembenézzen a kihívásokkal. Amikor ilyen hozzáállással támogatsz valakit, megsokszorozod annak az embernek az erejét.

Bónusz videó

Kategória: Ingyenes. Link: permalink.